2022年8月18日木曜日

I make something myself

What did you have for dinner yesterday?
_ I made something myself.
Did you make it yourself?
_My dad helped me a little.
What did you try to make?
_I tried to make an omelet.
Was it easy to make?
_It was harder than I expected.
Did your dad like it?  お父さんは気に入りましたか?
_My dad said it wasn't good.
Was it THAT bad?  そんなにまずかったの?
How bad was it?      どのくらいまずかった?
_It was better than nothing.    ないよりはマシでした。
Were you able to eat everything?   全部食べ切れましたか?
_We ate almost all of it.     ほとんど食べました。
Did you save the leftovers?   残りはとっておきましたか?
_I put the leftovers in the fridge. 

omelet/omelette オームレェット n)オムレツ

0 件のコメント:

コメントを投稿