2024年4月7日日曜日

興味をそそる

What piqued your interest in .......?

What piqued your interest in Japan?

What piqued your interest in education?
何があなたの教育への興味をそそりましたか


..S.. piqued my interest in ......

Traveling overseas piqued my interest in English.

This book piqued my interest in science.
この本は私の科学への興味をそそりました

He wrote an article about "sleep," which piqued my interest.
彼は睡眠についての記事を書きましたが、それは私の興味をそそりました

pique /piːk/ v)興味・好奇心を刺激する、興味をそそる

0 件のコメント:

コメントを投稿