2022年10月4日火曜日

For:向かって⇒選択/目指す/適した/利益


2022 Oct WEEK-1 DAY-1(9月26日放送)

And what's your name?
”small talk” のあとに ”And” を付けて本題を聞く

名前を聞いた後によく言う”good name!"類の例
Roza. A beautiful name for a beautiful lady.

この電車は渋谷に行きますか?
Is this the train line for Shibuya?

そこに一人で行くんだ
I'm going there myself. 
I'll pay for your ticket. [意志のwill]
Oh, that's so nice of you. 

ありがとう
Thanks, Roza!
Thank you, Jane!
I appreciate it. (感謝するよ)
That's so nice of you. いい人だ、ありがとう

あとでコーヒーでも行かない?
How about going for a coffee later, Roza?

それって私にどんな得があるの?
What's in it for me?

あなたのために私になにができるでしょう?
What can I do for you?

好みの話のあとで”好みでない場合”
It's not for me.

その仕事に最適な人
the right person for the job

ピザを食べに行こうよ
Let's go for a pizza.

ジェーンはキャプテンに最適だと思いますか?
Do you think Jane is the right choice for captain?

私はあなたをいい出版社に紹介できますが、私にどんな得がありますか?
I can introduce you to a good publisher, but what's in it for me?

publisher 出版社


0 件のコメント:

コメントを投稿