2022年10月26日水曜日

2022 Oct WEEK-3 DAY-12(10月18日放送分)

from:『起点から離れる』


Japanese curry is quite different from ours, isn't it?
日本のカレーは私たちのものとはかなり違うでしょ?

Our flight leaves from Terminal 2.
Where are you from?
I live far away from my office.
Cheese is made from milk.(チーズのミルクからの距離感)
from my point of view 私の見解では
judging from...   ...から判断すると
suffer from... ...で苦しむ
from what I hear   聞くところによると
Many Japanese people can't tell good Indian food from bad Indian food.
多くの日本人は美味しいインド料理とそうでないインド料理の区別ができません

すいません。お役にはたてません。私は地元の人間ではありません。
Sorry. I can't help you. I'm not from here.

正直なところ、私はいいワインと悪いワインの区別がつきません。
To be honest, I can't tell good wine from bad wine.

far away 遠く離れて
tell~from... ~を...から区別する

0 件のコメント:

コメントを投稿